Dołączył: Nie Paź 27, 2019 18:51 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 02, 2020 14:47 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Temat rzeka… w związku z tym, że nie dostałem odpowiedzi z GRE na żadne z moich zapytań koledzy z zaprzyjaźnionej kancelarii przygotowali mi wezwanie do wydania dokumentacji. Na nie również nie dostałem odpowiedzi więc życzliwa kancelaria przygotowała mi wezwanie ostateczne przedsądowe w którym zagroziłem, że w przypadku sprawy sądowej oprócz wydania przedmiotowych dokumentów domagać się będę: pokrycia kosztów sądowych, kosztów zastępstwa adwokackiego oraz zadośćuczynienia w postaci darowizny na fundację WOŚP a kosztami obciążyć bezpośrednio Zarząd i GRE Home.
W tym momencie trochę wymiękli i prezes umówił się ze mną na udostępnienie dokumentacji w siedzibie firmy. Byłem, niestety nie zastałem prezesa ale panie z GRE udostępniły mi segregator z dokumentacją jednocześnie odmówiły mi możliwości zrobienia fotokopii. Nie dostałem jednak dostępu do wyciągów bankowych więc nie miałem możliwości zweryfikowania wydatków. Podobno dostęp ma tylko prezes. Siedziba maleńka (1 pokój) dostałem krzesełko – generalnie mało komfortowo więc tylko pobieżnie przerzuciłem dokumenty. Miałem nadzieję, że sobie pewne rzeczy wyjaśnimy na zebraniu Wspólnoty, zwłaszcza z Zarządem z którym nie ma żadnego kontaktu, ale sytuacja jaka jest każdy widzi … Może za jakiś czas.
To co zauważyłem: 1.Umowa z firmą sprzątającą rozbudowana co do zakresu ma się nijak do zakresu świadczonych usług. O ile panowie z terenów zewnętrznych ok, o tyle klatki (przynajmniej moja) sprzątana co jakiś czas. Generalnie proponuję powrócić do maila GRE i sprawdzić zakres prac. 2.Zieleń - opieka w ramach firmy sprzątającej. W efekcie ich prac poprzedni ogrodnik wypowiedział gwarancję na posadzone przez siebie drzewa wzdłuż bloku 89. Nie wiem kto za to odpowie gdy coś im się stanie. Były to obowiązkowe nasadzenia zastępcze i gdyby uschły … 3. Bardzo wysoki koszt wymiany domofonów. Cena wymiany jednego blisko 2,5 tys. Mamy tych domofonów na osiedlu ca. 120 cennik detal: https://elfon.com.pl/pdf/cenniki/cennik-optima.pdf 4.Nikt nie był mi w stanie wytłumaczyć zasadności wymiany zamków w szachtach na zamek master (jeden klucz do wszystkich szachtów). Zapasowe klucze były na ochronie i jeszcze na koniec lipca kiedy były robione odczyty nie było z tym problemów. Dorobienie klucza grosze, wymiana zamków na master (z pamięci 35 zł + wymiana) x ilość szachtów znów robi się kwota. Po moich uwagach nagle wstrzymali się z wymianą. Więc ich poprzednie argumenty trafiają do kosza. Ludzie są złośliwi i jakoś spokojnie jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację gdy jeden sąsiad drugiemu który mu podpadnie pozamienia parametry na nastawach i wtedy albo płacisz za dużo albo będziesz miał zimne kaloryfery. I tu znowu robi się kwota za którą w końcu mogli by naprawić/wymienić niedziałające (chyba od listopada) oświetlenie przy Bielawie
5. Próbowałem uzyskać informację czy osoby kandydujące do zarządu posiadają zaległości w stosunku do Wspólnoty. Gdyby miały (czego nie wiem bo nie uzyskałem odpowiedzi) to byłby to element dyskwalifikujący daną osobę. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, że mogłaby podejmować efektywne działania w stosunku do innych dłużników. 6. Nie dotarłem do sposobu wyboru firmy która robi remont w bloku 87.
Osobny temat to ostatnie rozliczenia ciepła (dziwne pozycje których wcześniej nie widziałem, brak współczynników korygujących LAF). Moim zdaniem pozycje nie są zgodne z regulaminem wspólnoty i nie wiem za co płacę … Próbuję to „rozkminić” ale na razie nie mam czasu.
Dołączył: Pon Maj 05, 2008 12:48 Posty: 803 Skąd: Gdn
Wysłany: Wto Kwi 07, 2020 9:27 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Dzięki za odpowiedź i cała fatygę.
Nie znam się na rachunkowości oraz umowach na tym poziomie więc nie będę się wymądrzać.
Wygląda na to, że nieprawidłowości są, ale z tego co wspomniałeś raczej niewielkiego kalibru. Nie znaczy to jednak ze mamy się na to zgadzać.
Nurtuje mnie natomiast jedno pytanie - czy prezesina którą zatrudniamy do pilnowania / załatwiania spraw wspólnoty, ma prawo odmówić członkom dostępu do ich własnych wyciągów z rachunków bankowych.
Wysłany: Śro Kwi 08, 2020 12:06 Temat postu: Re: Zarząd i adm
WaterMan dzięki za całą akcję, takich ludzi nam właśnie trzeba, aby patrzeć i zadawać pytania - nawet te niewygodne.
RW z tym audytem to nie jest głupi pomysł i przynajmniej raz na jakiś czas każda wspólnota powinna coś takiego przeprowadzać.
Dołączył: Nie Paź 27, 2019 18:51 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 09, 2020 13:55 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Szczerze, gdyby nie zachowanie prezesa pewnie bym sobie odpuścił ale to wyjątkowo arogancki gość więc nie odpuszczam…. Mam stały kontakt z kilkoma zarządcami ale nigdzie nie spotkałem się z takim traktowaniem jak w GRE! Nigdzie też nie mam takich problemów w kontakcie z zarządem (u nas nie ma go w ogóle) .
Ale do brzegu. Oczywiście, że mają obowiązek udostępniać dokumentację ale stają na głowie by tego nie robić albo utrudnić.
Nie nazwał bym tego małym kalibrem. Kasa wyrzucona na kluczyki to docelowo prawie 10 tys – można by zrobić oświetlenie na Bielawie. Domofony – moim zdaniem przepłacone o kilkaset złotych x 120 docelowo do wymiany = nowy plac zabaw dla dzieciaków. Remont w bloku 87 – koszt nieznany. Przypominam, że tak naprawdę największe wydatki (balkony) przed nami. W 2019 płaciliśmy ca 650 za m.kw. balkonu. Kto i za ile będzie to robił w b.r nie wiem.
Wiem natomiast, że nie do końca znają się na tym co robią. Kompletnie nie kontrolują firmy sprzątającej. U mnie pani sprzątająca sama aneksowała sobie umowę i pojawia się 1-2 razy w tygodniu – żeby sprawa była jasna nie mam pretensji do dziewczyny która się po prostu nie wyrabia ale nie można podpisywać umowy a później mieć ją gdzieś. Śmieci – wypadające z kontenerów i jakieś żenujące sugestie administracji, że powinienem szukać mniej zawalonych kontenerów na osiedlu. Zieleń – nie mamy ogrodnika z prawdziwego zdarzenia. Nie robiona obowiązkowa deratyzacja (czekam kiedy dotrą do nas szczury). Brak obowiązkowego przeglądu elektrycznego – jeżeli spali się ci się komputer czy TV, ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania itd.
Audyt pomysł ok ale: 1. jak go zlecić skoro nie ma kontaktu z zarządem (nie ma maila/telefonu, kontakt przez GRE nie istnieje, nie odpowiedzieli na żadne moje pismo do nich!) 2. nawet jak zlecisz co zobaczy audytor – podstawią 3 oferty na np. 500.000 i jedną na 450.000 która wygrała i po temacie. Takie mieli oferty – wybrali najlepszą. To że prace były warte powiedzmy 200.000 nieważne.
W sprawozdaniu finansowym które nam wysłali nie ma rozpisanych wydatków z funduszu remontowego - podana jest kwota ogólna i w żaden sposób nie dowiesz się z niego na co wydali nasze pieniądze.
Problem polega na tym że ludzie siedzą na tyłku i czekają na rozwój wypadków. Mało kto wie, że to forum istnieje. Moim zdaniem aktywnych jest ok 50 osób to 10% mieszkańców...
Dołączył: Wto Sie 27, 2019 16:01 Posty: 6 Skąd: GDAŃSK
Wysłany: Śro Kwi 22, 2020 14:30 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Próbowałem rozpracować plan finansowy naszej wspólnoty. W żaden sposób nie jestem w stanie zorientować się jakie jest wykonanie planu gospodarczego za miniony rok ani na co chcą zrobić w bieżącym.
Z tego co piszecie dosyć drogie są domofony. Czy w związku z tym nie powinna pojawić się jakaś uchwała która by to regulowała – w końcu to nasze pieniądze.
Czy ktoś w ogóle orientuje się na co został wydatkowany fundusz remontowy?
Wysłany: Pią Kwi 24, 2020 16:14 Temat postu: Re: Zarząd i adm
a wogole jest jakas wymiana domofonow? u mnie nic sie nie dzieje , bylo jakies info jakas uchwala cokolwiek ?fundusz pewnie poszedl na balkony w kilku blokach robili w zeszlym roku ,
Dołączył: Wto Sie 27, 2019 16:01 Posty: 6 Skąd: GDAŃSK
Wysłany: Czw Kwi 30, 2020 18:06 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Żądnej uchwały nie widziałem. Zauważyłem jednak podwyżkę w planie finansowym. Powstała nowa pozycja: domofony i monitoring liczona 4 zł od miejsca (cokolwiek to znaczy). Z tego co pamiętam wcześniej było 1 od lokalu za konserwację domofonu. W sprawie tej podwyżki też nie zauważyłem żadnej uchwały!
Kasy po remoncie części balkonów powinno sporo zostać. Pytanie jak zostanie wydatkowana. Coś knują - TOI TOI już stoi przy 83. Ale kto, co, za ile …?
Dołączył: Wto Maj 18, 2010 17:57 Posty: 468 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Cze 02, 2020 15:08 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Jestem załamany tym co się u nas dzieje od kilku lat, równia pochyła, osiedle w wielu kwestiach wymaga napraw, pieniądze są przejadane, niebawem się obudzimy... jak coś się zacznie dziać.
A brak robienia przeglądów okresowych to już w ogóle śmiech na sali...
Wstyd, ale takich mamy sąsiadów, zaczęło się od samego początku, gdzie na zebrania chodziło 40 osób w wielkich porywach.
Wysłany: Czw Cze 04, 2020 13:25 Temat postu: Re: Zarząd i adm
Ostatnio niechcący podsłuchałem rozmowę, że podobno mamy jakąś dużą zaległość finansowa u konserwatora i wstrzymał obsługę osiedla.
Czy kto wie co się dzieje?
Dołączył: Wto Sie 27, 2019 16:01 Posty: 6 Skąd: GDAŃSK
Wysłany: Nie Lip 05, 2020 12:06 Temat postu: Re: Zarząd i adm
W nawiązaniu do serwisu osiedla. Ktoś orientuje się czy mamy ogrodnika na osiedlu? Pisząc ,,ogrodnika" nie mam na myśli kosiarza traw znającego się na obsłudze kosy spalinowej ale osobę która zajmuje się uprawą, zasiewaniem i hodowlą wszelkich roślin. Kocha to co robi i w pełni z pasją się jej oddaje. Pieli, przycina, nawozi i robi nowe nasadzenia. To co obserwuję to: zarośnięte trawniki, usychające rośliny i połamane drzewa o nowych nasadzenia nawet nie chcę wspominać.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.