Dołączył: Pią Maj 28, 2004 12:27 Posty: 464 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lut 11, 2020 14:12 Temat postu: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
Dzień dobry
Informujemy, iż od dnia jutrzejszego tj. 12 lutego 2020 r., po okresie 10 lat realizacji ochrony Państwa osiedla, decyzją Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej, nastąpiło rozwiązanie umowy ochrony
Tym samym od dnia jutrzejszego od godziny 7:00, nastąpi dezaktywacja obecnego telefonu do ochrony o numerze 784-664-122
Bardzo prosimy o odbiór w dniu dzisiejszym, przesyłek zdeponowanych przez kurierów - paczek
Serdecznie dziękujemy Państwu za dotychczasową współpracę, życząc zarazem wszelkiej pomyślności i poczucia bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania.
Logo wena.jpg
_________________ Pełen nadziei i zrozumienia dla słabości własnych i innych
Wysłany: Śro Lut 12, 2020 18:29 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
Po godzinie 15 GRE rozesłało info. Ale ... Coś mi się nie klei ta opowieść.
1. Napisali, że Wena w trybie natychmiastowym rozwiązała umowę wbrew jej zapisom. To byłby strzał w stopę ze strony Weny. Info o tym poszło do 500 mieszkńców ONW i krótkim czasie może podważyć zaufanie do firmy na rynku firm ochroniarskich. Idioci?
2. Albo ktoś jest tu kłamczuszkiem ...
Wysłany: Śro Lut 12, 2020 21:35 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
i nagle znalazla sie tansza firma i to na naszym osiedlu, w sumie ok tylko wychodzi ze poprzednia administracja nie specjalnie chciala zrezygnowac z weny.. albo inny powod.
swoja droga za zerwanie umowy zazwyczaj sa kary - chyba ze akurat poprzedni zarzad lub administracja nie zawarla takiego punktu
Dołączył: Pią Maj 28, 2004 12:27 Posty: 464 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lut 13, 2020 11:20 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
Szanowni Państwo
Otrzymali Państwo od Zarządu Wspólnoty informację z wyjaśnieniem przyczyn zmiany firmy ochrony, jaka nastąpiła w dniu 12.02.2020.
Niestety przedstawione informacje trochę mijają się z faktami, dlatego też dla ochrony dobrego imienia Agencji Ochrony Wena Sp. z o.o., pozwalamy sobie na sprostowanie pewnych "faktów", które Zarząd przedstawił w sposób inny, niż de facto wystąpiły.
Bezspornym faktem jest to, że wystąpiliśmy o zmianę wysokości wynagrodzenia tytułem realizacji ochrony Państwa Osiedla acz nasze pismo przekazaliśmy do Zarządu Wspólnoty Myśliwska 61-95, za pośrednictwem administratora tj. GRE Home sp. z o.o. w dniu 15 PAŹDZIERNIKA 2019 r. W piśmie tym prosiliśmy o wyrażenie zgody na zmianę od 01.01.2020 r. stawki za 1 rbg ochrony, tytułem wzrostu minimalnego wynagrodzenia, które obligowało nas do obowiązkowego podwyższenia wynagrodzeń pracowników ochrony co najmniej do poziomu minimalnego wynagrodzenia!!
Ustawowa podwyżka stawki jaka nastąpiła w 2020 w porównaniu do 2019 r. to 15,65%, my wnieśliśmy o podwyżkę w wysokości 15,36%.
Nadmienić musimy, iż Zarząd Wspólnoty podpisując z nami nową umowę w 2017 r. zastrzegł w umowie w §4 ust. 1, że do ochrony Osiedla, mogą być zatrudnione wyłącznie osoby bez orzeczenia o niepełnosprawności, czyli w pełni sprawne psychofizycznie i takie cały czas były przez nas zatrudniane.
W 2018 r zasugerowaliśmy Zarządowi możliwość obniżenia kosztów ochrony, poprzez ewentualne zatrudnienie osób z orzeczeniami o niepełnosprawności, co pozwoliłoby obniżyć koszt ochrony Osiedla - Zarząd nie wyraził zgody na zmianę statusu pracowników.
Do dnia 7 LUTEGO 2020 r. czyli przez blisko 4 miesiące, nie otrzymaliśmy żadnej informacji o odmowie przyjęcia proponowanej nowej stawki.
Uznaliśmy, iż brak sprzeciwu przy przedstawionych wyliczeniach, jest formą akceptacji stawki i wysłaliśmy do GRE Home sp. z o.o fakturę za ochronę Osiedla w miesiącu styczniu z naliczoną nową stawką.
W dniu 7 LUTEGO br. p. administratorka GRE Home sp. z o.o powiadomiła nas telefonicznie o konieczności zmiany kwoty faktury z uwagi na naliczenie stawki, która nie została zaakceptowana. W rozmowie telefonicznej z Prezesem GRE Home sp. z o.o. otrzymaliśmy potwierdzenie tej informacji, poszerzonej o informację, iż Zarząd Wspólnoty nie ma obowiązku odnosić się do naszych próśb i informować nas o tym. Na propozycję pilnego spotkania z Zarządem Wspólnoty, Prezes GRE Home sp. z o.o. stwierdził, że jest to niemożliwe. Następnie w mailu od administratora GRE Home sp. z o.o. otrzymaliśmy pismo podpisane przez 2 członków Zarządu, informujące nas o odmowie przyjęcia faktury.
Mając na względzie fakt, iż dalsza realizacja ochrony generuje każdego dnia stratę (stawka za 1 rbg ochrony, jest niższa od kosztu 1 rbg wynagrodzenia pracowników ochrony), podjęliśmy decyzje o rozwiązaniu umowy z dniem 10 lutego - pismo przesłaliśmy mailem do administratora GRE Home sp. z o.o. w dniu 7 lutego ok godz. 15:00.
W międzyczasie telefon do nas wykonał mieszkaniec osiedla, któremu zreferowaliśmy zaistniałą sytuację, poprosił on nas o podjęcie próby wyjaśnienia tej sytuacji z Zarządem, na co przystaliśmy i w mailu do administratora GRE Home sp. z o.o. o godz. 16:12 tego samego dnia poinformowaliśmy o cofnięciu naszej decyzji o zakończeniu realizacji ochrony do czasu przeprowadzenia ustaleń z Zarządem Wspólnoty - maila adresat (administrator GRE Home sp. z o.o.) ODCZYTAŁ O GODZINIE 16:13 (potwierdzenie do wglądu).
W dniu 10 lutego (poniedziałek) czekaliśmy na jakikolwiek sygnał od Zarządu Wspólnoty o terminie spotkania - bezskutecznie.
Około godz. 10:00 skontaktowaliśmy się z administratorką GRE Home sp. z o.o. z pytaniem czy coś zostało ustalone w kwestii spotkania - Pani ta nic nie wiedziała.
Wysłaliśmy ponownego maila z pytaniem o terminie planowanego spotkania i ok godz. 15:18 otrzymaliśmy maila że Zarząd może się z nami spotkać w dniu 11 lutego o godz. 12:00 przed dyżurką ochrony.
W dniu 11 lutego o godz. 12:00 doszło do spotkania naszych przedstawicieli z dwoma członkami Zarządu.
W trakcie spotkania przedstawiliśmy wszystkie argumenty min. ten, iż brak zanegowania przez Zarząd Wspólnoty przez okres 4 miesięcy od uzyskania od nas propozycji podwyżki, uznaliśmy jako akceptację nowej stawki.
Na nasze argumenty, przedstawiciel Zarządu wyjął przygotowane dwa pisma. W jednym piśmie zawarte było wypowiedzenie umowy zgodnie z zapisem umowy tj. w czasie 1 miesiąca a w drugim piśmie rozwiązanie umowy za porozumieniem z wykropkowanym terminem rozwiązania umowy.
Członek Zarządu zadał nam pytanie, które pismo wybieramy?
W zaistniałej sytuacji wybraliśmy rozwiązanie umowy za porozumieniem wpisując termin zakończenia w wykropkowane miejsce w dniu 12.02.2020 godz. 7:00 - pismo załączamy
Odnosząc się do kosztów realizacji ochrony Państwa Osiedla w załaczniku przedstawiamy kalkulację kosztów, jaką przedstawiliśmy w naszym piśmie z dnia 15.10.2019 r.
W ramach realizacji ochrony świadczyliśmy:
1. Całodobową ochronę Osiedla (posterunek jednoosobowy),
2. Podjazdy kontrolne uzbrojonego patrolu interwencyjnego (2-krotnie w ciągu doby)
3. Podjazdy interwencyjne uzbrojonego patrolu interwencyjnego w sytuacji stwierdzonego zagrożenia,
4. Monitorowanie online obrazu z kamer systemu telewizji osiedlowej
Tytułem realizacji nw. usług Wena, przy akceptacji nowej stawki naliczała:
1. Tytułem wypłacanych wynagrodzeń pracowników ochrony osiedla: 730 x 20,36 = 14862,80
2. Tytułem kosztów ogólnego zarządu (administracja, księgowość, nadzór, umundurowanie, łączność, patrol interwencyjny, centrum monitorowania video, ubezpieczenie itp.) 730 x 1,83 = 1335,90
3. Tytułem naliczanego zysku 730 x 0,42 = 306,60
Brak akceptacji nowej stawki spowodował:
1. Przychód tytułem sprzedaży (siedmiomiesięczny) 730 x 19,60 = 14308,00
2. Koszt wypłaconych wynagrodzeń pracowników ochrony osiedla: 730 x 20,36 = 14862,80
3. Suma powstałych kosztów ogólnego zarządu 730 x 1,83 = 1335,90
Wynik finansowy 14308,00 - (14862,80 + 1335,90) = -1890,70 czyli strata
Czy istnieje możliwość realizacji ochrony Państwa Osiedla w tożsamym systemie taniej? Tak!
1. Zatrudnienie do realizacji ochrony osiedla osób niepełnosprawnych (w stopniu umiarkowanym lub znacznym), zatrudnienie osób uczących się lub studiujących do 26 roku życia.
2. Zatrudnienie "pracowników" przez firmę, która "płaci" wynagrodzenie "pod stołem" - nielegalne,
3. Zatrudnienie na umowę o dzieło - nielegalne,
Innych możliwości NIE MA.
PS
Przepraszamy za ten emocjonalny wpis, ale fakty należy przedstawiać zgodnie z prawdą.
wypowiedzenie Zarządu Wspólnoty za porozumieniem.jpg
kalkulacja.jpg
_________________ Pełen nadziei i zrozumienia dla słabości własnych i innych
Dołączył: Wto Sie 27, 2019 16:01 Posty: 6 Skąd: GDAŃSK
Wysłany: Pon Lut 15, 2021 14:33 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć, po co nam w zasadzie ta ochrona?
Co miesiąc płacę 90 zł a tak naprawdę nie wiem za co.
Ogrodzenie osiedla dziurawe jak sito. Siatka rozpruta w dwóch miejscach. Zdemontowane zamki w dwóch furtkach. Każdy może bez najmniejszego problemu wejść i wyjść. I jakiś kolo który siedzi w pomieszczeniu ochrony i z nudów raz na jakiś czas podniesie szlaban zabłąkanemu kierowcy. Od czasu do czasu, aby rozprostować kości, przejdzie się po osiedlu i tak naprawdę nie ma pojęcia co się na nim dzieje.
Podobno kiedyś głosowana była uchwała w sprawie skasowania ochrony ale Bóg jen wie co się z nią dzieje.
Może najwyższy czas ogarnąć się i albo całkowicie skasować ochronę albo ograniczyć ją tylko do godzin nocnych.
Ciekawi mnie bardzo Wasza opinia w tej sprawie.
Wysłany: Wto Mar 16, 2021 12:13 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
Jak wynika z pisma od zarządcy ochrona została zobligowana do wzywania straży miejskiej celem "walki" ze źle zaparkowanymi samochodami.
Jeśli taki jest jej jedyny*** cel to powinno się ochronę zlikwidować a osoby , którym przeszkadzają źle zaparkowane samochody mogę same to zgłosić do straży miejskiej.
***W święta bożego narodzenia w 2019 roku ukradziono mi z hali garażowej (w bloku 73 obok "budki" ochrony) 2 rowery o wartości kilku tysięcy PLN.
Oczywiście ochrona nic nie widziała a nagrania z monitoringu do niczego się nie nadawały.
Wysłany: Wto Mar 23, 2021 15:27 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
tez mnie zastanawia po co ta ochrona - wejsc i wjechac jak i wyjechac moze kazdy, obraz z kamer ponoc slaby i niewiele widac, mosiedle mysliwskie zrezygnowalo z ochrony - raz na kilka godzin zajezdza mobilny patrol, szlaban na telefon tak ja u nas i placi sie za to jakies doslownie grosze.
Dołączył: Nie Paź 27, 2019 18:51 Posty: 10 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 01, 2021 13:30 Temat postu: Re: ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI OCHRONY
Pytałem Gre Home o stan głosowania nad uchwałą w sprawie odwołania ochrony.
Odpowiedzieli że nie wiedzą bo ,,Wskutek odmowy udostępnienia danych zgromadzonych w ramach programu Weles 3 przez poprzedniego zarządcę, Wspólnota utraciła wiedzę w sprawie głosowania nad uchwałami prowadzonymi w tym systemie z końcem sierpnia 2019 r."
Na moją uwagę, że to nieprawda bo stany głosowań wszystkich uchwał otrzymali na piśmie już nie odpowiedzieli...
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.