Autor |
Wiadomość |
sasiadka111
Zaglądajacy
Dołączył: Śro Lis 10, 2010 12:58 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto Lis 23, 2010 19:31 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
radis1988 napisał: | jeżeli nie ufacie zarządcy co do wydawanych pieniędzy czy też stawek skontaktujcie się ze znaną firmą administrującą, która ma w swoich zasobach duże wspólnoty- ja znam trzy- TEDa, Patronat, Posesje. Poproście ich aby przedstawili, na podstawie przysłanych danych proponowany przez nich plan gospodarczy ze stawkami. Jeżeli będą mieli niższe stawki- to albo rozmawiacie z Zarządcą o obniżce lub zmieńcie firmę. |
Szanowni Państwo czy ktoś z państwa orientował się w sytuacji na rynku albo przedstawiał nasz plan gospodarczy innym firmom? |
|
|
|
|
LokatorNadWoda
Aktywny Forumowicz
Dołączył: Pią Mar 05, 2010 9:56 Posty: 204 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto Lis 23, 2010 22:53 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
Maciej123 napisał: | A tak na poważnie - może istnieje jakaś techniczna możliwość utrzymania jezdności wyjazdów bez ich podgrzewania?. |
Nie istnieje, ponieważ deweloper zaprojektował zbyt strome zjazdy. Możliwości które opisałeś można by zastosować przy mniejszych spadkach.
Ześlizg auta uszkadzający bramę, spowodowany nie włączeniem elektrycznego ogrzewania, mógłby stanowić podstawę dla ubezpieczyciela do nie wypłacenia wspólnocie odszkodowania.
Tak więc trzeba zacisnąć zęby i płacić. Albo na sezon zimowy stałe otworzyć bramy garażowe |
|
|
|
|
Noite
VIP
Wiek: 41 Dołączył: Pią Sie 31, 2007 11:08 Posty: 670 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro Lis 24, 2010 6:59 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
LokatorNadWoda napisał: |
Albo na sezon zimowy stałe otworzyć bramy garażowe |
to chyba nie jest najszczęśliwszy pomysł |
|
|
|
|
kretorzerca
Stały bywalec
Dołączył: Czw Gru 10, 2009 20:19 Posty: 90 Skąd: Oponowice Przekłute
|
Wysłany: Śro Lis 24, 2010 15:34 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
LokatorNadWoda napisał: | kretorzerca napisał: |
taaa wiem.. więcej idzie na konserwację wind dla niepełnosprawnych ( - ktoś korzysta?) |
Nie jest to kluczowe dla tego wątku, ale przypomnę że windy zostały wyłączone z eksploatacji więc ta pozycja kosztowa znikła.
Prawdziwa gąbka kosztów której ruszyć się nie da to nasze podgrzewane elektrycznie zjazdy do hal garażowych. |
... WINDY WYŁĄCZONE !? kto wyłączył ??? dlaczego???
eeee .... w dalszym ciągu płacimy za konserwacje wind ... jakie windy teraz za to konserwują?? w Pałacu Kultury ? |
|
|
|
|
Zarzad_Wspolnoty
Bywalec
Dołączył: Śro Maj 05, 2010 23:41 Posty: 40 Skąd: Myśliwska 61-95
|
Wysłany: Czw Lis 25, 2010 0:47 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
Szanowni Sąsiedzi,
Nie możemy podjąć decyzji o całkowitym wyłączeniu zainstalowanych urządzeń grzewczych w podjazdach. Jak słusznie ktoś zauważył wpływa na to zapewnienie bezpieczeństwa związanego z wjazdem do hali oraz wyjazdem. Słuszną jest również uwaga, iż powstałe w takim skutku uszkodzenie bramy było by pretekstem do odrzucenia roszczenia od ubezpieczyciela.
Dodatkowo, stosowanie mieszanek rozpuszczających może spowodować nieprawidłowe działanie lub uszkodzenie istniejącego systemu odladzania wjazdów.
Na wniosek Zarządcy, w celu dokładnego zarejestrowania kosztów związanych z podgrzewaniem wjazdów zamówione zostały liczniki zużycia energii. Liczniki zostaną zamontowane w możliwie najszybszym czasie.
Do tej pory, taki koszt był niepoliczalny, a jak wiadomo na zużycie energii elektrycznej części wspólnych mają wpływ również inne czynniki. W dużym stopniu może mieć tu wpływ oświetlenie zewnętrze tj. klatkowe (w mniejszym) oraz uliczne, które jest znacznie szybciej załączane i niezależnie od panującej temperatury.
Niemożliwym jest leczenie bez postawienia diagnozy. Postaramy się zredukować elementy generujące koszty do możliwego minimum.
Zarząd Wspólnoty |
|
|
|
|
franklin
Nowy na forum
Dołączył: Wto Mar 15, 2011 20:02 Posty: 1 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 20:36 Temat postu: uchwała o opłątach nie do przyjęcia!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Witam, zapoznałam sie z uchwałą dot. wysokości zaliczek (nr 3/2011), nad przyjęciem której będziemy głosować podczas zebrania 21 marca 2011. Uważam, że w wielu miejscach jest nie do przyjęcia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak sie składa, ze mam mozliwość porownania poszczególnych kategorii opłat i sposobu wyliczania w innej wspólnocie , a ponadto logicznie rozumując stwierdzam, iż:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bzdurą jest płącenie przez wszystkich właścicieli lokali prawie za każdą kategorię od m2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zupełnie nie rozumiem różnicy między mieszkaniem 40m2 i 80m2 w przypadku opłat za sprzątanie wspólnych klatek schodowych, garaży, terenów zew. oraz pielęgnacji zieleni??????????? czyżby włąsciciele większego mieszkania więcej brudzili albo mieli dostęp do większego kawałka zieleni??? a może wprowadzimy kolejny absurd - więcej będą płącić mieszkańcy wyższych kondygnacji, bo przecież potencjalnie bardziej brudzą!!!!!!!!!!!!!
Podobnie rzecz ma sie z całą kategorią obsługa techniczna nieruchomości - tu również należy wnosić opłątę od lokalu, bo jak wyjaśnić np. konserwację placów zabaw - 80m2 mieszkanie korzysta więcej i bardziej rujnuje place niż 40m2?????????? a moze przeliczymy na liczbę dzieci to użytkowanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy wywóz nieczystości powinien być liczony od osoby??????????? a moze jeszcze inne kategorie wziąć pod uwagę i zmienić???
Uchwała jest nie do przyjęcia!!! Głosuję przeciwko i prosze o przemyślenie czy w tej chwili przedstawiono najlepszą propozycję dla wszystkich??? a może powinniśmuy otrzymać 2 sposoby rozliczeń i przyjąć wersję nam odpowiadającą!!!!!!!!!!!!!
Jestem przeciw!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
kora44
Bywalec
Wiek: 41 Dołączył: Czw Gru 31, 2009 23:19 Posty: 33 Skąd: Gdańska
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 22:09 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
Powiem więcej - zebranie jakimś dziwnym trafem jest organizowane na ostatnią chwilę - tak abyśmy nie mieli nic do powiedzenia i nie mieli innego wyjścia aby przyjąć uchwałę. Takie jest moje zdanie!
O ile się nie mylę (prosze o skorygowanie) jeśli do końca marca wspólnota nie uchwali budżetu na rok 2011 to bedzie miała problemy finansowe z tego tytułu. |
|
|
|
|
czikomen
Aktywny Forumowicz
Wiek: 40 Dołączył: Pon Mar 23, 2009 18:51 Posty: 218 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 23:02 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
kora44 napisał: | Powiem więcej - zebranie jakimś dziwnym trafem jest organizowane na ostatnią chwilę - tak abyśmy nie mieli nic do powiedzenia i nie mieli innego wyjścia aby przyjąć uchwałę. Takie jest moje zdanie!
O ile się nie mylę (prosze o skorygowanie) jeśli do końca marca wspólnota nie uchwali budżetu na rok 2011 to bedzie miała problemy finansowe z tego tytułu. |
końcówka marca to w chyba każdej wspólnocie okres zebrań... 21 marca mam tez spotkanie w innej wspólnocie do której należę i jak pamiętam zawsze zebranie było pod koniec marca więc można powiedzieć że to normalna praktyka.. |
|
|
|
|
Sebabmw
Forum Ekspert
Wiek: 41 Dołączył: Śro Lut 18, 2009 11:28 Posty: 447 Skąd: Gdańsk Piecki-Migowo
|
Wysłany: Śro Mar 16, 2011 8:15 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
do franklin.........
rozliczenie z metra aż takie straszne nie jest, bo teoretycznie im większe mieszkanie tym więcej osób mieszka zazwyczaj....
Część z nas płaci za podgrzewane podjazdy z których nie korzysta i pogodziliśmy się z tym, żeby innym było lżej.
Taki urok naszej wspólnoty. |
|
|
|
|
kassan
Aktywny Forumowicz
Dołączył: Czw Mar 13, 2008 14:54 Posty: 208
|
Wysłany: Śro Mar 16, 2011 8:16 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
kora44 napisał: | Powiem więcej - zebranie jakimś dziwnym trafem jest organizowane na ostatnią chwilę - tak abyśmy nie mieli nic do powiedzenia i nie mieli innego wyjścia aby przyjąć uchwałę. Takie jest moje zdanie!
O ile się nie mylę (prosze o skorygowanie) jeśli do końca marca wspólnota nie uchwali budżetu na rok 2011 to bedzie miała problemy finansowe z tego tytułu. |
Dokładnie tak samo było w zeszłym roku, wszyscy postawieni pod ścianą, jesli nie uchwalimy budżetu to wspólnota nie moze funkcjonowac bla bla bla... A potem sie okauzuje ze zle zostały przyjęte prognozy, za male pobrane zaliczki i bulimy kolosalne odsetki przez co? PRZEZ BEZNADZIEJNE ZARZĄDZANIE!! |
|
|
|
|
twar12
Zaglądajacy
Dołączył: Śro Mar 16, 2011 13:54 Posty: 14 Skąd: gda
|
Wysłany: Śro Mar 16, 2011 22:58 Temat postu: Re: KOSZTY UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ |
|
|
kora44 napisał: | Powiem więcej - zebranie jakimś dziwnym trafem jest organizowane na ostatnią chwilę - tak abyśmy nie mieli nic do powiedzenia i nie mieli innego wyjścia aby przyjąć uchwałę. Takie jest moje zdanie!
O ile się nie mylę (prosze o skorygowanie) jeśli do końca marca wspólnota nie uchwali budżetu na rok 2011 to bedzie miała problemy finansowe z tego tytułu. |
Nic się nie stanie, będziemy działać na tych samych zaliczkach, tym samym wynagrodzeniu dla zarządcy i zarządu itp. Opłaty za media i stałe usługi nie wymagają uchwały. |
|
|
|
|
|